Monday, December 15, 2008

Sabtu di Port Dickson

Makan tengah hari di sebuah restoran tidak jauh dari Guoman Hotel. Malangnya, masak lemak cili api ikan patin tidak pedas langsung dan mematahkan selera. Ramai orang berpendapat, makanan di PD tak begitu menyelerakan, tiada restoran yg betul2 outstanding....harap ada yg beri komen (jika boleh recommend restoran/gerai yg bagus).

Restoran ikan bakar berhampiran sebuah temple besar (jalan ke Teluk Kemang, berdekatan roundabout) boleh dikirakan enak juga tetapi masih kurang umphh. Malam minggu memang penuh dengan pengunjung, bersedialah untuk menunggu hidangan selama 1 jam!

Bersama 'geng' di Taman Teluk Kemang. Ada keramaian - pameran, pertunjukkan kebudayaan, menaiki kuda, jualan dll. Orang teramatlah ramai. Ada yg berkhemah dan berkelah. Permainan di laut - banana boat, jeti-ski dll. Panas terik waktu ni...

Pemandangan di Pantai Batu Biru sewaktu mentari sedang mengengsot ke ufuk barat. Jeti ini adalah tempat ikan-ikan segar dibawa naik oleh nelayan. Hanya ada sebuah homestay dan restoran kecil di sini. Keadaan aman.

Di jeti Pengkalan Kempas, sebuah pelabuhan yg terkenal di Zaman Kesultanan Melayu Melaka. Sila lihat di sini untuk cerita Kompleks Sejarah Kempas. Air sungai amat keruh dan terdapat excursions menaik bot untuk mudik serta pergi ke habitat asli buaya. Pekan Kempas agak kecil (hanya terdapat dua deretan rumah kedai milik peniaga Cina).

No comments:

 
Original Template By : uniQue  |    Modified and Maintained By : Intydez