Thursday, November 6, 2008

Sepetang di Kelana Jaya

Hujung minggu lepas saya menghadiri majlis perkahwinan di Dewan MPPJ, Kelana Jaya. Ia untuk meraikan dua orang anak lelaki Pn Maizam Abdullah. Saya kenal Pn Maizam sejak tahun 1992 bila saya memasuki Pertandingan Memasak anjuran majalah Jelita-Kelloggs. Malah ketika mula-mula bergiat dalam bidang masakan, beliaulah yg banyak membantu saya dalam menulis resepi dan selok-belok masakan (untuk dimuatkan di majalah). Budi Pn Maizam saya kenang selagi hayat dikandung badan.

Di majlis itu juga saya sempat berjumpa Jaafar Onn (sering jadi hos rancangan masakan yg saya sertai) dan Chef Wan. Beliau antara chef yg telah diperkenalkan oleh Pn Maizam dalam majalah Jelita sekitar 1990an dulu. Seperti biasa, celoteh Chef Wan memang menyeronokkan, ceritanya tentang pengalaman membuat rancangan masakan di Silk Road, China begitu mengujakan....


No comments:

 
Original Template By : uniQue  |    Modified and Maintained By : Intydez