Saturday, November 8, 2008

Sepetang di Starbucks

Apa yg lebih bermakna untuk mengakhiri 2007 in-style? Double-dating dengan dua orang bloggers tersohor, chart-toppers Msjbox dan punyai ramai peminat seantaro Malaya! Yes, none other than you-know-who...
Mana lagi tempat pertemuan jika tidak di Starbucks, tempat berhimpun segala cappucino, frappucino dan minuman yg sewaktu dengannya. Di situ juga tempat bersantai segala macam cheesecake, pies dan kek.

Petang berbahang. Terik mentari membakar tempat letak kereta di perkarangan Jaya Jusco. Kami bertiga terserempak di situ. Kebetulan sampai pada waktu yg sama. Budin berkemeja-t putih manakala Uncle J berkemeja ungu muda. Mereka pernah bersua sebelum itu. Jadi, tiada masalah. Dari jauh kami sudah berbalas senyuman. Budin dan Uncle J bersalaman mesra sambil mengerling ke arah saya dan sempat bertanya khabar. Very gentlemanly, bisik saya dalam hati.

Kami duduk di bawah payung besar hijau tua di hadapan Starbucks. Order cheesecake, order frappuccino. Pertama kali bertemu tetapi memang tidak kekok bercerita. Tentang teman2 yg dikenali dan kawan2 yg sering memeriahkan blog. Demikian anehnya blogosphere kerana sebetulnya kita telah saling mengenali hanya tidak pernah bersemuka. Kemesraan itu datang dengan sendirinya meskipun hangatnya di situ, aduss...! Berpeluh jugalah kerana rasa excited pun ada. Haha.

Sukarnya untuk mencatat pengalaman bersama mereka kerana apa yg saya paling ingat, kami lebih banyak ketawa daripada bercakap. Ada-ada saja cerita lucu sehinggakan kami tergelak sakan sampai berair mata. Kedua-dua mereka memang sangat menghiburkan. Banyak kisah kelakar yg mencuit hati. Riuh rendah siarkaki Starbucks selama lebih 2 jam itu. Gamat bukanlah perkataan yg tepat kerana ia lebih daripada itu. Sememangnya mereka adalah natural-born jokers. Malah sehingga saat ini, masih terngiang-ngiang tawa mereka di telinga...!

Apa2 pun, kami mencatat kenangan yg begitu enjoyable. Thanks, Uncle J & Budin. Kalian menutup tirai 2007 buat saya dgn sebuah pengalaman bersejarah yg bakal saya nukilkan dalam novel saya yg akan datang...

With Budin & Uncle J

No comments:

 
Original Template By : uniQue  |    Modified and Maintained By : Intydez